sunnuntai 27. huhtikuuta 2014

Reenit käynnistetty

Eka viikko takana, kun olen saanut vedettyä läpi kaikki viikon treenit. Pientä sävellystä on kalenterissa treenien järjestykseen pitänyt tehdä, mutta nekin niin että ei esim. kahta hyvin yläkroppapainotteista treeniä peräjälkeen. Lisäksi tulee pieniä muuttujia sairaanhoitajaopintojen ohella toisinaan. Tällä kertaa käteni oli mustana kanylointiharjoituksista.. Siltikin mitään treeniä ei jätetä tekemättä.
 
Tuntemukset treeneistä ovat kyllä todellakin TUNTEMUKSET :D Lihaskipu on vaihtanut sitä mukaan paikkaan mitä olen tehnyt minäkin päivänä. Jalkapäivän jälkeen olin niin tukossa, että otin heti seuraavalle päivälle kevyen tunnin lenkin koiran kanssa ja päälle vatsalihasohjelma.

Saliohjelma on ollut yllätys tehdä, kun sarjoja onkin 4 ja ne on hieman pidempiä mitä viimeksi itse äherrellyt salilla. Tämä näkyy siinä, että sitä huomaakin ettei pärjääkkään niin isoilla painoilla, kun on kuvitellut saadakseen vietyä 4 sarjat läpi.
Pientä askartelua vielä siis painojen kanssa ja muutenkin semmosta turhaa "varomista", tai jaksankohan-fiilistä itsellä havaittavissa.

Toisaalta olen Liikussa ollut jäsenenä vasta 3viikkoa, joten ei vielä ole ihan niinku kotona ja ähki menemään omissa maailmoissa apinanraivolla välittämättä muista :D
-Sellasta vieraskoreutta vielä!?

Yleisesti olen tyytyväinen treenikalenteriin. Sieltä löytyy salipäivät, kevytlenkki, HIT-treeni ja yksi kehonhuoltopvä. Minulle sopii sellainen monipuolinen treenaaminen. Tahdon kyllästyä, jos pitäisi treenata yksipuolisesti salilla. Toisaalta salitreenaaminen ei yksinään taas kehitä niin monipuolisesti fyysistä kuntoa.

Nojuu mutta sitten tämä minun ruokapuoli. Se on jännähomma kuinka moni luulee, että nyt kun olen astunut tälle fitness tielle se tarkoittaa sitä, että laihdutan. Itse ajattelen tällä hetkellä, että siivoan ruokavalion PUHTAAKSI ja sen pyrin tekemään niin, että se tukee salilla jaksamista.

Tällä puhtaaksi tarkoittaa minulle, että en esim. osta valmiiksi maustettuja lihoja. Teen itse kaiken ruuan.Olen lisännyt hulluna kasviksia (siis näiden määrää syönnissä en ole kontrolloinut mitenkään). Valmistanut marjoista rahkasmoothie:t jne. Pyrkinyt löytämään tasaisen välin ruokailuille. Jättänyt kaikki herkut kokonaan toistaiseksi.

Tietysti minulla on jonkunlainen haju kaloreissa mitä syön ja niitä olen pitänyt siinä 2000kcl seutuvilla, mutta vielä en ole lähtenyt erikseen laskemaan kaikkia kaloreita. Lisäksi olen lisännyt veden juomista.

Meillä on tulossa toukokuun lopulla ensimmäinen tapaaminen tiiminä koskien ruokavaliota. Tällöin saamme tarkemmat ohjeet koskien ruokavaliotamme. Itse olen valkku-katjalta saanut ohjeistuksena heittää veke vehnäjauhot ja makaronit alustavasti ja se onkin ollut yllättävän helppoa.

Kroppani on malliltaan perussuomalainen nainen, että kaikki ylimääränen löytyy vyötärö-akselilta. Tämähän mun loogiikalla kertoo, että tälle tytölle on maistunut hiilihydraatit ja epäsäännöllinen ruokailurytmi :D Tämähän ei meinaa mitään muutako, että asia kuntoon ja eteenpäin.

Kaikille paljon positiivista energiaa tulevaan viikkoon ja viimeiseen pisaraan asti vietyjä treenejä!










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti